Sunday, 29 March 2015

undercut 成长日记

people love asking my re my undercut -

可能是因为没话聊?只能问问头发的事。


光阴似箭,undercut 都长到下巴了。

岁月不留人啊!

尤其是看了我的帅气阿公与外公的年轻照片后。



有点惊讶。我知道有点 illogical, but i always thought of them as old men, grandfathers.

but of course they were also real human beings.

shocking, but the world really doesn't revolve around me and my generation.

funny how it's easy for me to imagine my parents (and even grandmothers) as young individuals, but less so for my grandfathers. maybe it's because we don't talk much.

the question is, both my grandfathers are handsome, really there is no excuse for me to look just like this -


(我也不懂我为什么这么爱素颜自拍。化妆了再拍会死吗。)

i think i should look like this -

Zhou Xun

or this -

Gianna Jun
this also can -

Gong Li

i cannot help it i am only 1 year from being a 90后 you know our cutest quirk is our sense of entitlement. HAHAHA

总之。。

其实我身上流着美女的基因。我现在就要唤醒这些沉睡(搞不好不是沉睡,是被我的脂肪压死了)的基因-林阿公陈外公的基因你们快把我变美女吧!

还是我应该去检查阿嬷,外婆的年轻照片,看是谁害了我。(被害妄想症。明明是巧克力,炸鸡,japchae,甜酒,pasta,love letters,糖果,面包,热狗,pizza 。。害了你!)

还是阿公,外公其实长得路人甲,但由于我的 eyes blinded by grief 觉得他们特别好看。

还是悉尼男生长得太丑了。

还是我荷尔蒙失调。

天啊我现在除了怀念林阿公还有点想念我的头发!

感觉头发这么短,我不是我自己。

近日每晚睡不好,越来越早起身。周日竟然 6 点就醒了!

晚上虽然夜不长,怪梦倒是很多。难道是没有头发压在肩膀的感觉不习惯?!

所以日记越写越怪咖,越写越疯。

亲爱的家人请见谅。

No comments: